“Vi vil automatisere alt i bedriften vår”

Utfordringer

For å bygge et sterkt varemerke innen den svært konkurransepregede e-handelen kreves det en innovativ tenkemåte og et sterkt entreprenørskap. KitchenTimes hemmelige oppskrift på fremgang er automatisering av bedriften, blant annet gjennom å etablere et robotlager. Neste steg for KitchenTime er å finne smarte måter å automatisere kundereisen på.

Løsning

KitchenTime bestemte seg for å jobbe med APSIS for å optimalisere sin mest verdifulle markedsføringskanal: e-post. Ved hjelp av APSIS Professional Services satte KitchenTime opp automatisk e-postflyt for å støtte de viktigste skrittene på kundereisen

Resultat

Joel Falck, daglig leder og medgründer, mener at APSIS har gitt KitchenTime en plattform for å utføre e-postmarkedsføring basert på multikanal-data. Plattformen gjør det mulig for KitchenTime å enkelt tilpasse markedsføringen sin ut fra kundenes atferd i nettbutikken.

- Gjennom å benytte APSIS teknologi kan vi automatisere mye av vår arbeidsflyt for e-postkommunikasjon med kundene. Vi benytter APSIS til å trigge alle slags typer meldinger i løpet av kundereisen.

Den triggede kommunikasjonen gjelder alt fra personlige produktanbefalinger som matcher tidligere innkjøp, til påminnelser for de som ikke konverterte under sitt første besøk, eller andre typer automatisert kommunikasjonsflyt.

- Vi vil automatisere alt i bedriften vår, med fokus på hver enkelt kunde, og samtidig sørger vi for å være svært spesifikke og tydelige i kommunikasjonen vår.

KitchenTime bygger nå hele sin digitale markedsstrategi på data. Denne strategien gir tydelige resultater: I løpet av de første seks månedene med APSIS så KitchenTime en økning på 69% av salg via e-post sammenlignet med året før. Selv om Joel er svært fornøyd med det innledende resultatet understreker Joel viktigheten av en dedikert samarbeidspartner:

- Den største fordelen for oss som jobber med APSIS er å ha en partner som faktisk hjelper oss å få ting gjort, avslutter Joel Falck.

+90% Åpningsfrekvens

sammenlignet med manuell e-post

+15% Klikkfrekvens

Sammenlignet med manuell e-post.

+69%

Økning av salg via e-post. 

© APSIS International AB. Med enerett.