
«Vi ønsker å være proaktive og virkelig hjelpe våre kunder».
1 200%
+ 100 000 SEK
88 %
Selskapet
Draftit gjør hjelper sine kunder til å ligge i forkant av vilkår og betingelser i svensk lovgivning gjennom sine smarte, nettbaserte verktøy. Selskapet tilbyr sine kunder en nettbasert plattform og supporttjenester knyttet til svensk lovgivning på områder som personalressurser og utdanning. Markedsdirektør Jonas Eriksson i Draftit sier: «Vi ønsker å være proaktive og virkelig hjelpe våre kunder ved å vise dem mulighetene som ligger i vår plattform».
Utfordringen
Draftit ønsket at deres inaktive brukere skulle bli aktive kunder og øke salget på en kostnadseffektiv måte samt å engasjere abonnentene og levere verdi til dem på regelmessig basis.
«E-post var det logiske alternativet for oss, ettersom vi måtte komme i kontakt med flere tusen kunder raskt. Det måtte være en enkel, riktig timet og kostnadseffektiv måte å tilby målrettet informasjon til hver enkelt av kundene».
- Jonas Eriksson, markedsdirektør, Draftit
Løsningen
Draftit tok i bruk APSIS Pro og en APSIS-integrasjon til selskapets CRM-plattform (Microsoft Dynamics). Ved hjelp av APSIS Pro begynte Draftit å kommunisere med individuelle kunder på regelmessig basis. Deretter analyserte produktsjefene responsdata for å bestemme fokus for kommunikasjonen i alle øvrige kanaler.

Resultatet
Hva ble resultatet for Draftit? «Vår e-postkampanje hadde en utrolig effekt. Ikke bare opplevde vi en salgsvekst på flere hundre tusen kroner i en av kampanjefasene, men vi reduserte også antall oppsigelser med 88 %. Den samlede avkastningen av kampanjen er beregnet til 1200 %», sier Eriksson. Kampanjen viste dessuten hvordan Draftit kan bruke e-post til å få kundene oppmerksomme på verdien av å bruke deres plattform.