"Mange forteller meg at de leste om arrangementet i nyhetsbrevet vårt"


Sinelli er et finsk familieeid kunst- og håndverkselskap som tilbyr kreative idéer og produkter for en rekke aktiviteter, som å lage smykker og kort. De siste årene har de benyttet seg av APSIS-verktøyet i markedsføringen sin, og resultatene blir bare bedre og bedre.

Utfordringer


 

  • Regelmessig å nå ut til kunder i bedrifter som har flere sesonger, ulike inspirasjonskilder og mange arrangementer
  • Utseende på nyhetsbrevet og personlig tilpassing
  • Markedsføre nettbutikk, øke salg og tiltrekke kunder

Løsninger

  • Med APSIS Pro er det enkelt å tilpasse nyhetsbrev og for eksempel sende de én gang i uken.
  • Kunden kan ledes fra nyhetsbrevet til nettbutikken hvor de mottar en spesiell tilbudskode.

Resultater

  • Takket være den flotte designen og det gode innholdet har nyhetsbrevet svært høy klikkfrekvens.
  • Det har vært nye besøkende til nettbutikken, og dette genererer flere salg.
  • Tilbakemeldingene fra undersøkelsen etter arrangementet avdekket at mange besøkende hadde fått informasjon om det gjennom nyhetsbrevet.

Salget i Sinellis nettbutikk har vært økende i mange år, og selskapet har lang erfaring med å bruke e-post som verktøy til markedsføring. For et par år siden byttet Sinelli til APSIS fra en annen leverandør, siden APSIS Pro virket profesjonelt og enkelt å bruke.

" Nytten av APSIS Pro er enestående, og som grafisk designer setter jeg spesielt pris på det faktum at tjenesten er enkel å tilpasse for å uttrykke selskapets visuelle identitet, og den er også enkel å oppdatere. Den er faktisk såpass enkel i bruk at alle som vikarierer for meg, raskt kan lære seg å bruke tjenesten ", forteller Sinellis grafiske designer Jussi Forsström.

Med APSIS Pro kan Sinelli enkelt få oversikt over atferden til kundene sine og hva klikkene har resultert i. Sinelli sender et nyhetsbrev til forbrukerkundene sine via e-post én gang i uken, og til grossistkundene noe sjeldnere. Nyhetsbrev er spesielt nyttig for å promotere arrangement og nettbutikk-kampanjer.

"På hvert arrangement spør vi kundene våre om hvordan de fikk høre om det, og mange forteller meg at de leste om det i nyhetsbrevet vårt. Dette betyr at nyhetsbrevene leses grundig. Salget i nettbutikken har også økt jevnlig," forteller en fornøyd Forsström.
Et tett samspill med APSIS, sammen med det personlige preget, har vært avgjørende for Sinelli. Forsström har produsert innholdet for nyhetsbrevene, men noen ganger har de erfarne designere på APSIS tilbudt råd om hva som kan fungere enda bedre i forhold til å generere flere salg. Forsström forteller at han alltid har fått støtte når han har hatt behov for det, og han har vært svært fornøyd med opplæringen.

"Vår neste oppgave er å samarbeide med APSIS for å identifisere og segmentere målgruppen for nyhetsbrevene. Frem til nå har vi kun hatt én liste med kontaktopplysninger, men vi regner med å dra større nytte av webbasert markedsføring når vi introduserer nye tjenester", sier Forsström .

 

Lær mer om APSIS Pro.