»APSIS Lead økte salget og antall leads»

Selskapet

Det finske selskapet Otaverkko tilbyr teknologisk ekspertise og personlig tilpassede løsninger av høy kvalitet, som sikrer funksjonalitet, anvendelighet og informasjonssikkerhet i kundenes IT-miljø.

Utfordringen

Otaverkko hadde en målsetting om å oppnå vekst og samtidig opprettholde lønnsomheten. De ønsket å øke salget og skaffe nye kunder, og var særlig opptatt av å bare nå kunder som var interessert.

«Resultatene av godt timet kundekontakt viste seg raskt. Vi klarte å booke flere salgsmøter enn tidligere og nå frem til potensielle kunder som vi ellers fort kunne ha oversett».
–      Fredrik Slotte, salgssjef, Otaverkko

Løsningen

Otaverkko hadde allerede benyttet APSIS Pro til å øke og spore informasjonsflyten gjennom utsendelsene av nyhetsbrev. Selskapet begynte nå også å bruke B2B-løsningen APSIS Lead for å følge med på kunder som viste interesse for deres tjenester på nettsiden.

Produkter: / Pro / Lead

Resultatet

«Gjennom APSIS Lead mottok vi verdifull informasjon om selskapene som besøkte nettsiden vår og hvilke tjenester de hadde vist interesse for. Salget økte enormt, ettersom vårt salgsteam kunne kontakte kunder som var interessert i våre løsninger direkte. Dette sparte oss for mye arbeid», forteller salgssjef Fredrik Slotte. 

Den automatiske rapportfunksjonen viste seg dessuten å være spesielt nyttig. «APSIS Lead-rapporten gjorde det enkelt å filtrere kunder som hadde besøkt vår nettside mer enn én gang», sier Slotte. Det at selskapet allerede brukte den kompatible løsningen APSIS Pro til å dirigere ønskede kunder til selskapets nettside var også en viktig faktor for å lykkes. «APSIS Lead varslet oss når en kunde hadde kommet inn på nettsiden via nyhetsbrevet. Da kunne vi få identifisere e-postadresse og ta kontakt direkte», oppsummerer Slotte.

Vil du se våre verktøy med egne øyne?