"Vi vil tilby kundene våre en 360 graders kundeopplevelse"


Bakgrunn

I dagens markedsføringsklima er forståelse for kundens forventninger alfa og omega for fremgang. Et foretak som helhjertet tar tak i utfordringen er HeadBrands, som selger frisørprodukter som er skreddersydde for nordiske frisører, hårstylister og salongeiere. Med kreativitet som ledende filosofi er målet deres å skape en fantastisk kundeopplevelse gjennom å nå og engasjere kunder med rett innhold ved rett tidspunkt.

Løsning

HeadBrands jobber med APSIS for å optimere e-postmarkedsføringen deres ved hjelp av data, segmentering og automatisering. De har til og med jobbet med Creative Services for å lage skreddersydde maler for e-postutsendelser og har fått strategisk støtte fra Professional Services for å sette opp strømmen for automatisering.

 

Headbrands

Resultat


Siden starten av 2010 har HeadBrands vært på hugget for å nå kundene sine. Tross dette la foretaket merke til en tydelig fordel etter å ha komplettert strategien sin ved hjelp av e-postmarkedsføring. Fredrik Gelkner, HeadBrands-grunder og daglige leder, forteller:

        – Det er viktig å lokke kunder til nettsiden. En av fordelene
        med å jobbe med APSIS er at verktøyet hjelper oss med å
        generere trafikk til nettsiden vår.

Å generere trafikk er nødt til å være en viktig faktor for å få fremgang, men like viktig er kundeengasjement. Charisse Wierup, strategisk direktør ved HeadBrands, forklarer at de personaliserer kundeopplevelsen ved å analysere data fra flere kanaler. På denne måten kan de sende inspirerende innhold som er relevant for den enkelte leseren.

        – Kundene våre er veldig lojale overfor varemerkene sine.
        Derfor segmenterer vi listene våre og lager utsendelser med
        innhold som er rettet mot det varemerket kunden er glad i.
        Slik hjelper APSIS oss med å lage inspirerende e-postmeldinger.

Mobile first


Foruten å segmentere utsendelser og kampanjer, bruker de også APSIS for å analysere åpningsfrekvens, klikkrate  og for å få greie på hvilke enheter utsendelsen leses på. Som en konsekvens av denne innsikten har de nå begynt å designe e-postutsendelser med tanke på mobil. Charisse forklarer:

        – Vi vil tilby kundene våre en 360 graders kundeopplevelse.
        Gjennom et mobilvennlig design kan vi møte kundene våre
        overalt og fremfor alt vet vi at vi gir kundene våre en god
        opplevelse uansett enhet.

I dagens konkurransekraftige klima er det desidert viktigste å henge med i trender om du vil møte og overholde kundens forventninger. Som en direkte følge har HeadBrands implementert APSIS’ løsning for handlekurver med varer i. Dette har i sin tur ført til imponerende resultater:

        – Vi vet at vi gir kundene en tjeneste de vil ha ved å sende
        e-postmeldinger som minner dem om en handlekurv som står
        med varer i. Som resultat kommer 50% av kundene tilbake for
        å fullføre kjøpet. Vi er veldig stolte av det tallet, avslutter
        Charisse Wierup.

Vil du vite mer?