“Siden vi startet å bruke Apsis One har vårt online salg vokst med 25%”


 Anssi Rauhala, leder for digital markedsføring ved Golf Center i Finland.

Utfordring


Golf Center er Finlands ledende forhandler av golfutstyr – og har både fysisk butikk og nettbutikk. Ifølge Anssi Rauhala, Head of Digital på Golf Center, har utfordringen deres vært å få virksomheten til å vokse – både offline og online. Derfor har de nå valgt å fokusere enda mer på digital markedsføring.

Siden kundene alltid står i sentrum for Golf Centers markedsføring, er det viktig for dem å skape en sømløs integrasjon mellom den fysiske butikken og nettbutikken.

Anssi Rauhala, Head of Digital at Golf Center

Løsning


Golf Center, som allerede har jobbet med APSIS i fem år, bestemte seg for å ta neste steg ved å bytte til APSIS One – en digital løsning som gjør det mulig for markedsførere å frigjøre kraften som ligger i data gjennom den unike kombinasjonen av en dataplattform og et sett med intuitive markedsføringsverktøy.

To av verktøyene som er inkludert i APSIS One – og som Golf Center bruker – er Email tool og Website tool.

Email tool lar brukeren skape storstilte kampanjer og/eller personlig målrettede utsendelser. Brukeren kan utnytte data fra flere kanaler og således sende personlig tilpassede budskap som skiller seg ut i mengden. 

Det andre verktøyet, Website tool, lar brukeren innhente samtykke til datainnsamling fra sine besøkende – via APSIS Ones GDPR-vennlige verktøy for cookie-bannere og registreringsskjemaer. Brukeren kan med andre ord forvandle anonyme besøkende til potensielle kunder ved å samle inn atferdsdata fra hver enkelt besøkende.

Golf Center har sett en stor forbedring i sin digitale markedsføring etter at de begynte å bruke disse to verktøyene. 

         – Å flytte over til APSIS One var veldig enkelt, og vi kunne dra full nytte av systemet helt fra start, forklarer Anssi. 

Takket være den nye løsningen kan Golf Center nå sende ut både ukentlige og månedlige nyhetsbrev, i tillegg til at de kan bruke APSIS Ones verktøy på nettsiden sin for å skape interesse og innhente samtykke.

Resultat


Data spiller en viktig rolle i dagens digitale landskap. Det er viktigere enn noensinne å samle, analysere og bruke personlig data i samtlige kanaler. Golf Center kan nå levere personlig og relevant innhold til rett tid til sine lojale kunder – som betyr så mye for bedriften.

Annsi mener Golf Center har sett gode resultater etter de begynte å bruke APSIS One.

         – Ved å bruke APSIS One når vi sender nyhetsbrev, kan vi enkelt nå ut til våre lojale kunder. Dessuten kan vi nå dem mer presist enn tidligere. Og takket være APSIS One website tool har kundebasen vår vokst seg enda større.

“Takket være APSIS Ones website tool har kundebasen vår vokst seg enda større.”

         – Nettsalget har i løpet av året økt med 25 %, og kundebasen vår vokser hele tiden. En annen positiv effekt er at vi sparer mye tid med det nye e-postverktøyet.

Dessuten har åpningsfrekvensen blitt markant større. For tiden ligger den på 40 %. Det er veldig bra! Generelt vil jeg si at APSIS One inneholder effektive og enkle verktøy for digital markedsføring, fortsetter Anssi.

Anssi forklarer også at Golf Center er opptatt av å finne nye måter å utvikle sin digital markedsføring på og øke kundebasen. 

         – I nærmeste fremtid vil vi gjerne utforske mer av automatisert markedsføring og profilsegmentering. Og vi anser definitivt APSIS som en passende løsning for å kunne gjøre dette.

Til slutt vil jeg si at det er veldig enkelt for meg å anbefale APSIS One – til alle. Teamet hos APSIS gjorde den tunge jobben for oss, og de gir oss alltid god service, avslutter Anssi.

Vil du oppnå samme resultater som Golf Center?