Ta del i vår kunnskap om e-postmarkedsføring


Utvid dine kunnskaper ved å laste ned Nordens mest populære e-bok om e-postmarkedsføring!

Håndbok i  e-postmarkedsføring

Innhold i håndboken

1. Nøkkelen til suksess
2. Mer enn bare salg
3. Enkel planlegging
4. Slik rekrutterer du nye og holder på dine abonnenter
5. Slik skaper du relevant innhold.
6. E-postdesign som fungerer
7. Slik gjør du innholdet i teksten optimalt
8. Forbedre din leveringsgrad
9. Slik får du folk til å åpne, lese og dele nyhetsbrev i sosiale medier
10. Lær kunsten å evaluere

 

 

 

 

 

 

 

E-post er en av nettets mest velutviklede markedsføringskanaler

E-postmarkedsføring har mange fordeler. 
Det er kostnadseffektivt, raskt og enkelt å måle. Dessuten bygger nyhetsbrev opp kundelojalitet over tid, forutsatt at brevet du sender, har en verdi for mottakeren. Vi ønsker å gjøre livet lettere for deg som markedsfører. Med denne håndboken og med den teknikken vi tilbyr, kan vi hjelpe deg å sende meldinger som er ønskede, relevante og verdifulle.

 

 

Håndbok i e-postmarkedsføring

Kapitel #1- Nøklene til fremgang.
E-postmarkedsføring er kostnadseffektivt, raskt, lønnsomt og målbart. Med e-postmarkedsføring kan du øke omsetningen på nettet, sørge for at flere besøker nettstedet, at de laster ned filmer, rapporter og annet materiale som du tilbyr eller selger. Med hjelp av e-postmarkedsføring styrker du kundenes lojalitet, får kundene til å besøke nettbutikken din og styrker samtidig varemerket ditt. 

Kapitel #2. Mer enn bare salg.
Du kan velge hvem som skal få hva. Du kan bruke den informasjonen du har om dine abonnenter til å sende ut riktig budskap til riktig personer. Du kan til og med sende e-post som går ut automatisk, og sende den til enkeltpersoner, for eksempel etter et kjøp eller for å ønske en ny abonnent velkommen.

Kapitel #3. Planlegg klokt.
Dårligst respons får du antakelig når du sender samme nyhetsbrev til alle mottakerne dine. Deretter øker åpningsfrekvensen og klikkene i takt med at innholdet blir mer tilpasset den enkelte mottakeren. Jo mer personlig brevet er, desto mer fornøyd er abonnenten. 

Kapitel #4. Skaffe og ta vare på abonnenter.
Den vanskeligste nøtten å knekke for de fleste e-postmarkedsførere er hvordan de skal skaffe seg flere abonnenter til sine nyhetsbrev. Hvorfor ikke bare kjøpe en liste med adresser.

Kapitel #5. Lage relevant innhold.
Hvis du bruker e-postmarkedsføring på riktig måte, får du lojale abonnenter som setter pris på utsendelsene og som har tillit til deg som utsender. Vis at du respekterer abonnentene gjennom å sende dem informasjon som er nyttig og som ikke sløser med tiden deres. Det er slik deres tillit til deg kan vokse.

Kapitel #6. E-postdesign som fungerer.
Utseendet spiller en rolle når det gjelder nyhetsbrev. Du må ha et innhold som leserne setter pris på, men hvis brevet ser trist ut, risikerer du at det ikke blir åpnet. Text eller html? 

Kapitel #7 Utfordringen med nyhetsbrev.
Hensikten med et nyhetsbrev pleier å være å få leseren til å gjøre noe, som oftest på din hjemmeside. Det kan handle om at leseren skal kjøpe noe, laste ned et dokument eller lese en artikkel. 

Kapitel #8. Forbedre leveringsevnen.
Du har planlagt nyhetsbrevet, du har en adresseliste, du har fylt brevet med godt innhold og du har en designmal som sørger for at brevet sendes i en fin forpakning. Nå gjenstår det bare å sende ut brevene.

Kapitel #9. Slik blir nyhetsbrevene dine åpnet, lastet og spredt.
Det finnes ikke noe entydig svar. Alt er avhengig av hva du sender, til hvem og hvorfor. Den eneste måten å bli sikker på hva som fungerer er å teste ulike alternativer og finne ut hva mottakerne foretrekker. 

Kapitel #10. Lær deg å evaluere på riktige måte.
Du kan ikke se hva noen leser, men du kan se hva de klikker på. Du kan ikke vite om en person har lest hele brevet eller bare første setningen. Og du har ingen anelse om hva de syntes var bra eller dårlig. Så fort leserne begynner å klikke, kan du samle statistikk som gjør det mulig for deg å forbedre det neste brevet.