APSIS Pro / Pro

Selskapet

Cronvall er en finsk familieeid grossistvirksomhet innen teknisk salg. Selskapet er ekspert på leveranse av stålprodukter for bygnings- og produksjonsindustrien, og samarbeider dessuten med designere. De siste par årene har selskapet gått aktivt inn for å utvikle den digitale siden av virksomheten: De har oppdatert nettsiden, optimalisert kundeopplevelsen og åpnet en ny nettbutikk for å være mer tilstede på nettet. 

Utfordringen

Cronvall ønsket å få kundene til å bli oppmerksomme på og benytte tjenestene på nettet: De ønsket å sende ut tilpassede og målrettede nyhetsbrev til kundene, promotere nettbutikken, øke nettsalget samt supplere kundenes forespørsel om pristilbud med tilleggsinformasjon for å ha en bedre dialog med dem.

 

«Vi ønsket å tilby våre kunder relevant innhold av høy kvalitet, som kunne generere merverdi. Derfor var det viktig for oss å investere i skreddersydde nyhetsbrev».

– Kristina Masalin, ansvarlig for utvikling av digitale tjenster, Cronvall

Løsningen

Cronvall benyttet APSIS Pro til å tilpasse nyhetsbrevene etter kundenes interesser og ordrehistorikk, og til å dirigere kundene direkte til nettbutikken. De begynte dessuten å bruke APSIS Pro Survey til å forenkle håndteringen av forespørsler om pristilbud.

Resultatet

APSIS Pro hjalp Cronvall med å skape innhold som var tilpasset kundene, noe som i vesentlig grad økte sannsynligheten for at nyhetsbrevene ble åpnet. «APSIS Pro hjalp oss med å lykkes: Klikkprosentene var gjennomgående høye helt fra starten av», sier Kristina Masalin. 

«Vi markedsførte den nye nettbutikken aktivt i nyhetsbrevene for å gjøre kundene oppmerksomme på tjenesten. Det ga en markant økning i antall besøkende i nettbutikken, og genererte dessuten mersalg». Bruk av e-postmarkedsføring skapte en tydelig sammenheng mellom Cronvalls ulike nettjenester: Nyhetsbrevene dirigerte kundene dit de ønsket, for eksempel til nettbutikken, selskapets nettside, en produktbrosjyre eller selskapets facebookside.  

Cronvall integrerte også APSIS Pro Survey inn i nettsiden for å gjøre arbeidet med pristilbud enklere. «APSIS Survey satte definitivt fart i pristilbudsprosessen. Cronvall har et bredt produktutvalg, og det ble lettere å få spesefisert detaljene i en forespørsel gjennom Survey-verktøyet», forklarer Masalin.

 

 

Nysgjerrig? Lær mer om APSIS Pro.