Slik får du flere abonnenter raskere

Av APSIS

2013-11-18

Det finnes en grunnleggende sannhet om all e-postmarkedsføring: Jo flere adresser med høy kvalitet du sender til, desto bedre resultat får du. Det gir deg flere klikk, økt salg, flere anmeldelser, flere nedlastinger, mer av det du ønsker.


Det er derfor ikke en overraskelse at mange markedsførere jobber mye med å øke antallet abonnenter.

Dessverre finnes det ingen magisk formel som raskt og enkelt hjelper deg å bygge opp en stor liste med gode adresser. Men det finnes mye du kan gjøre for å forbedre strategien og utvikle en arbeidsmetode som hjelper deg å skaffe flere nye abonnenter.

Vi har valgt å sette fokus på fem trinn. Det første er presentert i artikkelen.

Last ned hele artikkelen her

Takk for at du laster ned

Vi ville være takknemlig om vi kunne få din e-postadresse når du laster ned filen. Vi vil ikke avsløre din e-postadresse, men vil bare bruke den til å sende de nedenfor beskrevne typer utsendelser.

Takk!

Nedlastingen begynner straks. Hvis ikke, klikk her.

Du får: Nyhetsbrev

Når du har fylt inn opplysningene dine blir du abonnent på vårt månedlige nyhetsbrev med artikler på e-post markedsføring og seminarinvitasjoner. Du kan avslutte abonnementet når du vil.

 


Trinn 1. Gå gjennom det nåværende systemet ditt for å samle inn adresser

Start med å lage en oversikt over alle metodene du bruker for å samle inn e-postadresser, slik at du kan vurdere hvordan de fungerer. Abonnementsskjema og andre systemer settes i gang for deretter å bli glemt, ofte i flere måneder eller år, og du vet kanskje heller ikke om de fungerer lenger.

Test ut hver enkelt metode manuelt ved å skrive inn en e-postadresse og kontrollere at den faktisk legges til i adresselisten.

På nettstedet ditt bør du for eksempel:

• Kontrollere at alle abonnementslenker går til riktig side.

• Sørge for at alle abonnementsskjemaer fungerer og at adressene legges til i riktig database.

• Se over samtlige skjemaer, selv om de er integrert i salgsprosessen, ved nedlasting av brosjyrer eller lignende aktiviteter.

• Kontrollere at bekreftelsessider vises og at bekreftende e-post sendes (og at de er oppdaterte).

• Teste at de ulike funksjonene fungerer, slik at abonnenter kan endre innstillinger eller avslutte abonnementet.