Hva var de største e-posttrendene i 2016?

2017-03-02
En tillbakablick kan göra det enklare att förstå och förbereda inför framtiden. Så vad hände egentligen inom e-postmarknadsföring under 2016? Och vad kommer definiera 2017?
Vil du ha flere detaljer om personalisering? Sjekk ut vår guide for personalisering av nettsider, stappfull av praktiske tips! Få den her!

Vi har sagt det før, og vi sier det igjen: når det gjelder planlegging, skriving og design av e-poster må du holde fokuset sterkt på mobil. I 2016 registrerte serverne våre at åpning av e-poster på mobile enheter (56%) skjedde oftere enn på en bærbar eller stasjonær datamaskin (43%).
Og siden dette bare kommer til å utvikle seg enda mer i mobilens favør, er det på tide å tenke på lengden og kompleksiteten i e-postene dine. Det holder ikke lenger å gjøre e-postdesignet ditt mobilvennlig, med klikkbare CTAer og fontstørrelser som passer til små skjermer: dette året så vi at korte e-poster med 50-125 ord var de som fikk best responsrate, noe som betyr at du virkelig må tenke over teksten din i e-posten.

Med Outlook som unntak har de store e-postklientene endelig begynt å tilpasse seg nye designtrendene. Animasjon er en av de sterkeste trendene fra 2016. Dette betyr betydlig flere GIFer og cinemagraphs i dine mottakeres innbokser.


Teknologien og alle dens fremskritt er ikke lenger utviklernes eget domene, men har blitt en vital del av all markedskommunikasjon. Så mye, faktisk, at alle de tidligere trendene er bygget og basert på det!
En av innovasjonene som definerte 2016 var integrasjoner – og det er ikke tvil om at dette kommer til å videreføres i 2017 også. Nå som markedsførere har fått et glimt av de mange fordelene det er å integrere flere datakilder (som e-postmarkedsføring) kan gi, er det nå bare et spørsmål om teknologi når det gjelder når og hvor integrasjonsfeberen vil ta slutt.
Dette gjelder for flere etterlengtede trender også, fra full HTML5 videostøtte til automatisk abonnent-segmentering og svært interaktive e-poster (f.eks. hvor du kan utføre handlinger i selve e-postomgivelsene), bare for å nevne noen få. Alt dette er ting som e-postanalytikere har forutsett i flere år allerede – men i 2017 vil kanskje teknologien endelig ta igjen og til og med gå forbi våre villeste drømmer!
Noen flere e-posttrender du vil vite mer om? Bare gi oss beskjed, og vi vil granske dem ASAP!