Atrium Ljungberg

Av APSIS

2015-03-05

Sickla kjøpesenter ligger på industrihistorisk grunn. Atlas Copco hadde sin virksomhet her i nærmere 100 år. Atrium Ljungberg har ikke drevet vanlig handelsvirksomhet på området siden 2005. I tillegg til mote, design og mat, rommer de ni husene både håndverkere, kino, bibliotek, utdanningslokaler, helse- og tannlegetjenester, samt mye annet. Det å holde sammen 145 butikker og virksomheter og passe på at nærmere 500 abonnenter holdes oppdatert, krever svært effektiv kommunikasjon. Med andre ord e-post via APSIS Pro.

UTFORDRING

• BEHOV FOR Å INFORMERE PÅ EN EFFEKTIV MÅTE OM FORRETNINGSNYHETER OG HVA SOM SKJER PÅ SENTERET
• VARIERENDE MENGDE INNHOLD I LØPET AV ÅRET
• ULIKE VIRKSOMHETER SOM MÅ LÆRE Å KJENNE HVERANDRE

LØSNING

• 12 UTSENDELSER PER ÅR VIA APSIS PRO TIL 500 ABONNENTER – BLANT ANNET BUTIKKER, MEDARBEIDERE OG LEDERE

RESULTAT

• LETTDREVET INFORMASJONSSYSTEM
• RELEVANT INNHOLD
• STADIG FORBEDRET UTSENDELSE TAKKET VÆRE STATISTIKK

Bengt Johansson, du er Atrium Ljungbergs Floor Manager og har ansvaret for kommunikasjonen på Sickla kjøpesenter. Fortell om handelsplassen.
Sickla kjøpesenter er et sted det er fint å rusle rundt, hvor besøkende kan gjøre noe spennende sammen. Her er det sjel. Siden så mye av miljøet er bevart, kjenner man også til historiens vingeslag.
Det går for eksempel traverser i taket og man kan se hvor de har prøveborret for lenge siden. Det finnes til og med en gruve her.

Handelen har vært gjennom noen tøffe år. Hvordan ser fremtiden ut for Sickla kjøpesenter?
Det er klart at konkurransen er knivskarp. Dessuten har vi en kresen og kjøpekraftig kundegruppe. De vet hva de vil ha. Til tross for konjunkturen går det bra med Sickla kjøpesenter. Alle lokalene er opptatt.

Sickla kjøpesenter får gode omtaler som handelssted. Hvordan holder man seg på toppen?
Vi har selvfølgelig et interessant tilbud. Men vi er også gode på å skape en helhet. Og det er her vår interne informasjon kommer inn i bildet. Nyhetsbrevet er en viktig kanal.

Hvor lenge har du benyttet APSIS Pro til nyhetsbrevet?
Siden 2009.

Hvorfor valgte dere akkurat APSIS Pro?
Vi hadde behov for å endre vårt tidligere nyhetsbrev. Og derfor sjekket vi hva som fantes på markedet. I tillegg til å tilby det beste kundemøtet, hadde APSIS også et godt og konkurransedyktig tilbud.

Hva brukte du før APSIS Pro?
Vanlig Outlook, mottakerlister og pdf. Det fungerte ikke så godt. Lesbarheten var dårlig. Dessuten var malen statisk og det var ikke alltid vi kunne fylle den med fornuftig innhold.

Hva er bra med APSIS?
De tilbyr god opplæring der de forklarer verktøyet på en svært tydelig måte. Brukerstøtten
er også god – jeg får svar og hjelp med én gang. Jeg må også nevne at jeg setter pris på den personlige kontakten vi har med APSIS. Leveransen er over all forventning. Dessuten er kontaktpersonen vår, Henrik Pautsch, lett å få tak i. Det er viktig for oss, da kjøpesenterets åpningstider er utenfor de normale åpningstidene mellom 9 og 5.

Og hva er det som er bra med akkurat APSIS Pro?
Jeg bruker grunnmalene i APSIS Pro. Alt er svært fleksibelt, og det er lett å gjøre endringer. Nyhetsbrevene blir like fine, korte som lange.

Hvordan fungerer utsendingen i praksis?
Nyhetsbrevet sendes ut cirka den 20. i hver måned. Jeg begynner faktisk å lage neste nyhetsbrev allerede dagen etter. Det gir meg tid til å fange opp saker som kan være interessante å ta med i nyhetsbrevet. Den endelige beslutningen tas noen uker etter utsendelsen. Da sjekker jeg trafikken og statistikken. Det finnes mye å lære av hvordan lenkene blir klikket på. Helt konkret viser det hva abonnentene ønsker å lese. Dessuten er APSIS Pro lett og fleksibelt å arbeide med. Jeg bruker i gjennomsnitt 30 minutter på å skrive og lage et vanlig nyhetsbrev.

Statistikken taler for seg selv. Men hva sier mottakerne?
Jeg sender alle nyhetsbrevene selv, så det er også jeg som får alle henvendelser i etterkant. Og tilbakemeldingene er positive. De liker å motta og lese nyhetsbrevet.

Hva er neste steg?
Vi skal endre layouten slik at nyhetsbrevet stemmer overens med den nye eksterne markedsføringen. Vi har også tenkt å lage nyhetsbrev til sluttkunder.