5 trender innen marketing automation du bør ha på radaren

Av APSIS

2018-03-20

Hva er de største trendene innen marketing automation i 2018? Og hva trenger du å vite for å spisse markedsføringen din i dagens skarpe og konkurransepregede landskap? Vår ekspert Wilhelm Sahlberg guider deg gjennom fem trender innen marketing automation som forvandles fra buzzwords til et must.

Trend #1: Kunstig Intelligens veileder din digitale strategi

Selv om kunstig intelligens (KI) kan lede tankene til futuristiske sci-fi-filmer, begynner teknologien å bli mer og mer standard. Men hvordan kan kompleks teknikk som KI benyttes til å automatisere den digitale markedsføringen din?

Trend #2: Prediktiv analyse høyner relevansen

Prediktiv analyse har en hel del til felles med kunstig intelligens. Akkurat som sin teknologiske slektning fungerer prediktiv analyse som en smart veiledning for automatiseringsstrategien din. Med andre ord kan prediktiv analyse hjelpe deg å forutse kundenes (eller den spesifikke kundens) atferd i fremtiden. Resultatet? Du kan oppfylle og overgå forventninger.

Trend #3: Integrasjoner får systemene dine til å kommunisere

Etter hvert som ny teknologi kommer inn i markedet blir det stadig viktigere å kombinere dem til en integrert helhet. Hvordan kan du få systemene dine til å kommunisere med hverandre og ikke mot hverandre? Svaret er: integrasjoner

Trend #4: Innhold er oljen i ditt velsmurte automatiseringssystem

De fleste markedsførere er bevisste på hvor kritisk det er å mate et automatiseringssystem med engasjerende innhold. Men hvordan kan du øke sjansen for å lykkes med å fange og beholde kundens interesse?

Vil du booste innholdet ditt? Her er 7 velprøvde tips!

Trend #5: Omnikanal skaper en enhetlig kundeopplevelse over på tvers av alle kanaler

Den femte og siste trenden er den som skjøt til himmels i 2017: omnikanal. I 2018 kommer strategien til å bli en enda mer akseptert praksis. Hvorfor? Fordi alle markedsførere har begynt å innse hvordan en omnikanalstrategi booster kundeopplevelsen – og fortjenesten. Vi må tross alt oppfylle forventningene fra dagens kanalhoppende kunder…

 

Kanskje har du allerede nå begynt å implementere en eller to av Wilhelms trender, eller så har du kanskje nettopp begynt din reise mot en automatisert virkelighet. Uansett din status finnes det en overflod av metoder som kan forbedre din digitale markedsføringsstrategi.

Knepet? Hold et våkent øye på kommende trender og legg deretter til lag av teknologi som forbedrer systemet eller systemene dine. På denne måten kan du skape en maskin som gjør at du både fanger og beholder kunder.

Vil du få et helhetlig grep om automatisering før du går videre? Last ned håndboken vår!