APSIS og ProspectEye kunngjør sammenslåing

APSIS Group AB (APSIS), markedsleder innen løsninger for e-postmarkedsføring i Norden, har undertegnet en avtale om å overta og slå seg sammen med Prospecteye AB (ProspectEye), markedsleder innen Lead Management, i den hensikt å styrke sin posisjon som den største aktøren innen e-postmarkedsføring og Marketing Automation i Norden.

Sammen vil selskapene nå styrke og utvide sine tilbud og tjenester til kundene. De to selskapene utfyller hverandre godt med hensyn til kunder, fagkunnskap og teknologi, og vil bli en sterk aktør på området automatisert markedsføring.

Sammen forventer selskapene å ha en omsetning på mer enn 250 millioner SEK i 2014. Planen er at transaksjonen sluttes i begynnelsen av januar 2014.

«Gjort på riktig måte har automatisert markedsføring stor verdi for markedsførere ved at kundene får en bedre opplevelse og salget øker. Dette er et område der vi kan hjelpe selskaper med å realisere disse verdiene. Vi har etter hvert utviklet et nært samarbeid med ProspectEye og har mange felles kunder. Sammen ser vi et stort potensial for å innta en ledende stilling i Norden på områdene Lead Management og automatisert markedsføring – et marked som vi tror vil oppleve stor vekst», sier adm. dir. Kim Mortensen i APSIS

«Gjennom sammenslåingen med APSIS kan vi levere større verdi til kundene ved å utnytte fordelene som automatisert markedsføring gir. Vi gleder oss til å utvikle virksomheten sammen og fortsette den sterke veksten», sier adm. dir. Mathias Thulin i ProspectEye.

Om APSIS Group AB APSIS ble etablert i 2001.
Selskapet opplever sterk vekst som følge av vesentlig høyere avkastning av investeringen i e-post og andre digitale medier som kommunikasjonskanal, sammenlignet med tradisjonell markedsføringsvirksomhet. Hovedproduktet APSIS Pro er i øyeblikket Nord-Europas mest brukte verktøy for samtykkebasert e-postmarkedsføring, med over 6000 små, mellomstore og store bedrifter i mer enn 40 land. Dette brukervennlige verktøyet har effektive funksjoner for å opprette, sende ut og spore e-postkampanjer,  som gjør at kundene kan konsentrere seg om innholdet og lykkes med sin e-postmarkedsføring. Apsis har kontorer i syv land (Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyrkia, Polen og Hong Kong), en markedsledende stilling i Norden samt en økende virksomhet på fastlandet i Europa og Asia. APSIS eies av Norvestor V, by Norwegian private equity firm Norvestor Equity AS, and management and employees of APSIS and ProspectEye (after the merger).

Om ProspectEye AB
ProspectEye ble etablert i 2007 og har en driftsmessig merittliste med en årlig salgsvekst på rundt 70 % de siste tre årene. Selskapet leverer løsninger for Lead Management og leadsgenerering til mer enn 400 kunder i Norden. Prospecteye har 15 medarbeidere og kontorer i Malmø og Stockholm.

Mer informasjon:
Kim Mortensen, adm. dir., APSIS, tlf.: +46 40 68 54 641 Epost: kim.mortensen@apsis.com

 

 

© APSIS International AB. Med enerett.