"Et system du kan stole på, uke etter uke"

Selskapet

Matkapojat Oy er et familieeid selskap basert i Tampere i Finland, og det er landets største reisebyrå som organiserer og selger cruise og turer til nabo-områdene. Mer enn 500.000 passasjerer bestiller cruiseturen sin fra Matkapojat hvert år, og en stor andel kunderelasjoner håndteres av digital markedsføring.

Utfordringer

  • Å gjennomføre markedsføringstiltak på en kostnadseffektiv måte i en virksomhet som hurtig digitaliseres.

  • Konstant behov for å investere i nettbutikker.

  • Kundene må kontaktes ofte og regelmessig.

Løsninger

APSIS Pro er enkelt å bruke, og takket være mangfoldige funksjoner er det spesielt egnet til å opprette og administrere nyhetsbrev som sendes ut regelmessig. APSIS Pro kan håndtere et stort omfang og er alltid pålitelig.

Produkter: / Pro

Resultatet

Matkapojat drar betydelige fordeler fra e-postmarkedsføringskampanjer, men dette har ikke ikke alltid vært tilfelle. De slet med utilstrekkelige systemer, men fant den perfekte løsningen med APSIS. Dette var avgjørende for selskapet ettersom reiselivsbransjen er den mest digitaliserte sektoren innen handel.

"APSIS Pro var det naturlige valget for oss ettersom det er så pålitelig og lett å bruke. Pålitelighet er enormt viktig for oss siden vi sender ut nyhetsbrev hver søndag, og av og til brev om sesongens tilbud og kampanjer. Vi har aldri hatt noen problemer med APSIS, og vi har kunnet stole på denne tjenesten uke etter uke, selv om e-postlisten vår er veldig lang, "sier Matkapojat Oys IKT-leder Timo Keinonen.

APSIS Pro sørger for at Matkapojat når ut til hundretusener av kunder samtidig. Det er ingen som kjøper turer hver eneste uke, men regelmessige nyhetsbrev minner kundene om at selskapet tilbyr et bredt spekter av interessante tilbud. På denne måten husker kundene selskapet.

"Dette er en flott bedrift å være i, siden vi drar nytte av digitale løsninger i det arbeidet vi gjør. Samtidig er konkurransen svært tøff og vi har behov for at kundene husker oss, slik at de også vender seg til oss ved senere anledninger. Programvaren alene er ikke nok, vi skriver også våre egne nyhetsbrev. Om vi har behov for det, kan kontaktpersonen vår i APSIS gi oss råd svært raskt. Det er viktig for oss at vi arbeider sømløst sammen, siden det kun er meningsfull kommunikasjon for kundene våre som gjør at virksomheten vår vokser i det lange løp", forklarer Keinonen."

Siden introduksjonen av APSIS Pro har Matkapojat klart å oppnå en tidoblet salgsvekst, og nyhetsbrevene har spilt en stor rolle i dette. Nettbutikken har vært en suksess og nyhetsbrevet er en svært viktig kilde til trafikk til nettstedet.

"Konkurransen blant reisebyråer er tøff. Vi må kjenne kundene våre slik at vi også kan tilby de gode tjenestene i framtiden. Det er derfor vi er interessert i APSIS sine tjenester som stadig forbedrer seg. Nyhetsbrevet vil definitivt være et viktig virkemiddel for å markedsføre oss i fremtiden," sier Keinonen.

Lær mer om APSIS Pro.

© APSIS International AB. Med enerett.