3 | APSIS Profile Cloud

«APSIS Profile Cloud var klar til bruk på mindre enn én uke»

Konsernet

Verdens største 3G-teleoperatør, 3, har over 25 millioner kunder rundt omkring i verden, og som en utfordrer i det europeiske markedet er 3 en pionér innen 4G og mobilt bredbånd i Sverige.

Utfordringen

Som de fleste andre store aktører innen detaljvarehandelen har 3 et bredt spekter av ulike kunder å betjene, og mange varer og tjenester å tilby – og alt fra det samme nettstedet. Dette har gjort det problematisk for selskapet å tilby hver enkelt kunde personlig og relevant kundebehandling.

Løsningen

Alexander Widmark, Conversion Manager i 3, forklarer hvorfor de valgte APSIS Profile Cloud for å møte denne utfordringen:

«Vi testet forskjellige leverandører og mente at APSIS Profile Cloud kunne tilby den mest skalerbare løsningen på vårt problem. Fra vårt CRM-system til kundesentrene våre har vi store mengder informasjon, og for å utvikle oss videre ønsker vi å kunne knytte mye av denne informasjonen sammen, skape segmenter og bruke APSIS Profile Cloud som regelmotor for alt vi har av innhold.»

Resultatet

3 begynte å bruke APSIS Profile Cloud for å lage en profil for hver enkelt bruker som besøkte nettsiden deres, uansett om det gjaldt en eksisterende eller potensiell kunde, om de så etter ny telefon eller noe annet.

Vår løsning supplerte hver av disse individuelle profilene med informasjon om atferd. Dermed kunne 3 identifisere hvem som var forretningskunder eller privatkunder, og hvem som lette etter kundeservice, samtidig som de fikk forståelse for hver brukers preferanser for mobile plattformer, surfevaner (kveld/lunsj) med mer.

Segmentbasert webpersonifisering

Etter at de hadde delt disse profilene inn i grupper, brukte 3 APSIS Profile Cloud til å personifisere innholdet på nettsidene sine, og presentere høyst relevante tilbud til hvert av kundesegmentene, basert på deres atferd.

Når det gjelder tall, er det fremdeles tidlig å si noe om dette, men APSIS Profile Cloud har økt konverteringen med opp mot 20 % for noen av 3s nøkkelprodukter, inkludert deres raskt voksende 4G mobile bredbåndstjenester. Alexander konkluderer:

«Tid til markedsføring og evnen til raskt å konvertere innsikt til handling var avgjørende for oss. Implementeringen av APSIS Profile Cloud gikk raskt og enkelt, og var klar til bruk på mindre enn én uke.»

Oppdag APSIS Profile Cloud.

© APSIS International AB. Med enerett.